Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Träffa Benny och Hemlis

7 december 2022

Benny älskar att jobba och Hemlis älskar livet säger hundläraren Maria. Här får du lära känna dom lite bättre eller du, varför inte komma och träffa dom på vår prova på den 15/12.

Träffa Benny och Hemlis

Benny är svart, artig, smidig och en mycket smart storpudelkille i sina bästa år. Benny är väldigt familjär och han är överste i vaktning hemma på gården. När övriga flockmedlemmar inte gör sitt jobb (i Bennys ögon), rycker han in med förstärkta röstresurser.

Benny är född 2016, han heter egentligen SUCH Momabo’s Inner Dimension. Titeln i hans namn är en förkortning på att han är utställningschampion och han är väl medveten om att han är snygg och trevlig.

Han är utbildad social tjänstehund/skolhund och arbetar ibland på skolor med yngre elever. Där hjälper han elever att hitta motivation, glädje, lugn och trygghet.

-På Realgymnasiet är Benny bland annat aktiv på våra profildagar med elever som går programfördjupningen Hund säger hundläraren Maria Modig som också är Bennys matte..

Benny älskar att jobba, det bästa han vet är att träna trix och komma på egna ”saker”. Han gillar även att chilla med sin 4benta familj som består av pappa Billy och den yngre sambon Hemlis som han är morbror till.

Hemlis heter egentligen Momabo’s Secret pearl.

Han är en vit storpudelkille som är född 2021.

Denna tonårskille är en otroligt gosig vilde med glimten i ögat. Han är pajas, vaktpatrull, charmtroll och snygg på en och samma gång utan att själv vara medveten om det.
Han gillar fart och röj han är uthållig ibland och otålig ibland.

-Med Hemlis vid sidan vet man aldrig vad som kommer att hända. Inget är självklart berättar Maria.

Prova på Hund och träffa Benny och Hemlis

Torsdag den 15/12 har vi Prova på dag på programfördjupningen Hund 8.30-12.00

Anmäl dig till : jessica.wennerstrom@realgymnasiet.se

Hoppas vi ses hälsar Benny och Hemlis :)