Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Skolavslutning och Studentceremoni 2021

25 maj 2021

I år igen kommer vi att göra det så festligt och stämningsfullt det bara går efter de rekommendationer som finns. Vi vill ge alla våra elever ett härligt avslut oavsett om man slutar årskurs ett, två eller tre. Nedan hittar du information om våra ettor och tvåors skolavslutning och treornas utspark.

Skolavslutning och Studentceremoni 2021

Skolavslutning Åk 1 & 2

Onsdag den 9/6 har vi skolavslutning för åk 1 och 2.

Klassvis avslutning på skolan med tårtkalas, stipendieutdelning och tal.

Avslutningstider meddelas i klassernas Teamsgrupper.

Student ceremoni 2021

Årets studenter kommer att firas på Strömvallen (gräsplanen mellan arenan och Silvanum) den 10/6 enligt FHM;s rekommendationer.

Fyra föranmälda anhöriga får delta från anvisad plats.

Studentceremonin innehåller mat, mingel, enskild fotografering, tal av rektor, betygs- och stipendieutdelning och distanserad UTSPARK!

Tidsprogram 10/6

HV 18AC Ceremonin startar 09.30 - Utspring ca 10.30

ES/TE 18 Ceremonin startar 11.00 - Utspring ca 12.00

EE 18       Ceremonin startar 12.30 - Utspring ca 13.30

NB 18ABCD Ceremonin startar 14.00 - Utspring ca 15.00

Studentceremonin livesänds för anhöriga och vänner som ej kan delta. Kontakta din blivande student för mer information om vart man kan se sändningen.

Vi kommer att göra vårt yttersta för att ge alla våra studenter en fin, högtidlig och minnesvärd studentexamen inom de ramar som rådande rekommendationer sätter.

Vi drömmer oss tillbaka och hoppas på lika fint väder som vi hade under Student 2020 se filmen nedan.