Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Vi välkomnar vår nya biträdande rektor och administratör Erika Lindh!

12 augusti 2022

Vår skola växer och vi är så glada att kunna välkomna Erika Lindh till oss på Realgymnasiet i Borlänge! Erika kommer att vara vår biträdande rektor och administratör och vi låter henne berätta lite mer om sig själv.

Vi välkomnar vår nya biträdande rektor och administratör Erika Lindh!

Erika Lindh heter jag och är biträdande rektor och administratör på Realgymnasiet i Borlänge.

Jag har är utbildad 1-7 lärare med inriktning idrott och svenska men har under mina snart 20 år som lärare undervisat i de flesta ämnen och i alla olika årskurser.

Efter många år på grundskolan kände jag att det var dags för nya spännande utmaningar. Pedagogik och skolutveckling ligger mig varmt om hjärtat och det är det jag vill fortsätta utvecklas i själv och utveckla tillsammans med det fantastiska team som redan finns på skolan. Att jag nu får denna möjlighet att arbeta på en nystartad skola känns så otroligt inspirerade, givande och kul.

Jag Bor i Borlänge med mina fyra barn, sambo och hund. Träning i form av löpning och gym upptar min tid när jag själv väljer vad min tid ska innehålla. När jag behöver samla extra energi så är vår vackra natur en given plats för mig. Jag plockar gärna in naturen i mitt kök och lagar en god middag som jag avnjuter med min familj eller vänner.

Jag ser fram emot en härlig framtid med elever och personal på skolan!