Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Vi välkomnar vår nya lärare Markus Pettersson!

8 augusti 2022

Vi är glada att kunna välkomna Markus Pettersson till oss på Realgymnasiet i Borlänge. Markus kommer ha matematik och idrott med våra elever. Vi låter han få presentera sig själv!

Vi välkomnar vår nya lärare Markus Pettersson!

Jag heter Markus Pettersson och tog min lärarexamen 2006 i Falun där jag också klev på mitt första lärarjobb. Intresset för att jobba med människor och lärande väcktes i de djupa jämtländska skogarna i samband med min militärtjänstgöring och har sedan dessa varit en självklar del i mitt liv.

Jag bor strax utanför Falun i Hosjö med min fru och våra två barn. När tillfälle ges och lusten faller på så spenderar jag gärna många timmar med ett fiskespö i ena handen, en kaffekopp vid min sida och en kanelbulle i den andra handen. ”I det enkla finns det viktiga.”, för att parafrasera en tv-personlighet.

Utöver ett intresse för friluftsliv så har idrott, träning och hälsa alltid varit en självklar del av mitt liv och även om idrottskarriären startade i bollens tecken så finns det idag ett betydligt bredare intresse och kunnande i ämnet.

Att vara med i uppbyggandet av en nyetablerad skola är både spännande och utmanande på många plan och jag ser framemot ett lärorikt och utvecklande läsår tillsammans med alla nya elever och kollegor.