Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Presentation - Sofia Söder specialpedagog och lärare i svenska.

3 maj 2021

Hösten 2021 startar Lärande i Sverige AB upp ett nytt Realgymnasium i Borlänge. Rektor Maria Hag, är nu färdig med rekrytering av lärare och personal inför skolstart i augusti. Här på hemsidan kommer hon stolt att presentera det team som tillsammans skall driva Realgymnasiet i Borlänge, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Först ut är Sofia, som kommer att jobba som specialpedagog och lärare i svenska.

Presentation - Sofia Söder specialpedagog och lärare i svenska.

Jag heter Sofia Söder och jobbar i dag på en gymnasieskola i Ludvika som specialpedagog. Innan jag började jobba som det, var jag lärare i svenska och religionskunskap, vilka är de ämnen som ingår i min gymnasielärarexamen. Det bästa med att jobba i skolan är att vi jobbar för framtiden tillsammans, utifrån de många möjligheter som precis alla elever bär på. Det är motiverande och meningsfullt och utgör en viktig drivkraft för mig som lärare och specialpedagog.

Jag tycker Realgymnasiet står för en bra syn på pedagogik och lärande, som jag gärna är del av och är med och utvecklar i Borlänge. Programmet och inriktningarna verkar intressanta och det ska bli en spännande utmaning att tillsammans med både kollegor och elever skapa en skola som vi kan var stolta över.

Det jag ser fram emot mest i höst är att ta emot alla nya elever, och tillsammans med dem börja vår gemensamma resa mot en toppenskola där man gärna vill gå för att man lyckas med sina studier och får en bra ingång till yrket, och eventuella fortsatta studier.