Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Utlands APL i Sydafrika - African Dream Horse Safari

26 april 2024

Elever som pluggar ridning på Realgymnasiet har möjlighet att åka till African dream horse safari i Hoedspruit Sydafrika på sin utlands APL och nu har även Realgymnasiet Borlänge varit där!

Utlands APL i Sydafrika - African Dream Horse Safari

Miranda som läser Hästhållning - Ridning hos oss på Realgymnasiet Borlänge hade, tillsammans med flera andra elever från Realgymnasiet sin utlands APL på African deam horse safar i Hoedspruit, Sydafrika! Förutom att arbeta i stallet fick eleverna vara med på teorilektioner och ridturer tillsammans i naturen där de fick uppleva Sydafrikas djurliv från hästryggen. På sina turer fick de bl.a. se impalor, giraffer, zebror och vårtsvin. De åkte även ut på gamedrives två gånger i veckan. Det var turer när de begav sig djupare ut i naturreservatet med bil för att se till och uppleva ännu mer av sydafrikanska naturen.

Dom bästa minnena jag har är nog när jag galopperade ute i naturen. Men även när jag såga vilda djur från hästryggen för första gången. Det var också sjukt coolt när jag såg vilda djur på gamedrives

Miranda Åk 3, Ridning
Vår elev Miranda som läser ridning, årskurs 3
Det var en stor skillnad för Miranda när hon anlände från kalla Sverige!
Under deras gamedrives fick Miranda träffa flera spännande djur!