Välkommen till Realgymnasiet i Växjö!

Vad kan du läsa i Växjö?

Utbildningsgenomgångar skapar utbildningar i toppklass

14 november 2022

Varje läsår besöker våra programansvariga våra skolor för att säkerställa att vi följer våra utbildningsplaner och att de utbildningar vi erbjuder håller högsta kvalitet. De programansvariga har, tillsammans med våra branschråd, ansvar för att utbildningen håller högsta klass, är aktuell och ger dig som elev den bästa utbildningen.

Utbildningsgenomgångar skapar utbildningar i toppklass

För oss är det viktigt att du som elev får den allra bästa utbildningen under din tid på Realgymnasiet. Utbildningsgenomgångarna är en viktig del i att kvalitetssäkra våra utbildningar så att vi kan garantera att vi har landets starkaste gymnasieutbildning inom området

Karin Olsson Programutvecklare

Under utbildningsgenomgången träffar programansvarig berörda lärare och skolledare för att prata om utbildningens genomförande och förutsättningar på orten. Tillsammans tittar man närmare på en mängd områden och om något behöver utvecklas så tas handlingsplaner fram. Vi utvecklar ständigt processer och aktiviteter med utgångspunkt från bland annat utbildningsgenomgångarna.