Välkommen till Realgymnasiet i Uppsala!

Vad kan du läsa i Uppsala?

En dag ute på Knivsta Brukshundsklubb

5 oktober 2022

En solig torsdag träffades alla elever med programfördjupningen hund ute på Knivsta Brukshundsklubb för en heldag tillsammans. Eleverna i årskurs 3 hade förberett stationer till årskurs 1 och 2 där de fick prova på flera arbetsområden med hundar. Allt ifrån viltspår och personspår till apportering, inkallning, stadga, markeringsövning, följsamhet och nedläggande.

En dag ute på Knivsta Brukshundsklubb

Naturligtvis blev det även en tävling om vilken station som hade snyggast skylt! Klicka på de små pilarna för att skrolla mellan de olika skyltarna!

Just vid spårning så använder man en särskild spårsele och lina.
Treorna visar personspårning
Glada lärare som är stolta över både eleverna och alla hundar som hjälpt till under dagen!

Dagen är en årlig tradition och vi hoppas att årets tvåor redan nu börjar fila på vad de ska hitta på nästa år när det är deras tur att anordna dagen!