Välkommen till Realgymnasiet i Sundsvall!

Vad kan du läsa i Sundsvall?

Prova på Naturturism - klättring

27 oktober 2022

Är du intresserad av att veta mer om hur det är att plugga Naturturism - anmäld dig då för att prova på tisdag 6 december kl 12-15. Du bestämmer själv om du vill klättra eller inte.

Prova på Naturturism - klättring

Vi träffas tisdag 6 december kl. 12hos oss på Realgymansiet, Kyrkogatan 3 i Sundsvall. Här träffar du elever och lärare i Naturturism årskurs 1.

Därefter beger vi oss tillsammans till Sundsvalls klätterklubbs lokaler på Lagergatan 10 (vid norra brofästet). Där får du om du vill prova på klättring med topprepsinstruktör. Oavsett tidigare erfarenhet kan alla vara med. Vill du bara följa med och se mer av utbildningen utan att själv klättra går det också bra.

Skor finns att låna, inga särskilda kläder behövs utöver att de ska vara lite smidiga för rörelse.

Passa på att bilda dig en uppfattning och ställa dina eventuella frågor till elever och lärare. Dagen avslutas kl.15.

Anmäl dig till Sofie Jansson, kommunikatör & mentor via 072-185 39 43 alternativt sofie.jansson@realgymnasiet.se. Vid frågor om aktiviteten kontakta Naturturismlärare Erik Staaf, 076-627 40 61.