Välkommen till Realgymnasiet i Örebro!

Vad kan du läsa i Örebro?

Nyinflyttade!

5 januari 2022

Vi började höstterminen på ett annorlunda sätt, på ett hotell i centrala Örebro. Nu har vi fått flytta in i våra nya lokaler på Aspholmsvägen 4 och vi är mer än nöjda! Nedan får ni en liten rundvisning i bilder på hur det ser ut hos oss!

Nyinflyttade!

Eleverna har fått stora umgängesytor där de kan studera, umgås eller äta sin mat om de har tagit med egen. De har även ett eget kök med kylskåp och mikro.

Vi har flera stora klassrum och grupprum som alla är fräscha och ljusa.

Längs denna korridor sitter lärare, rektor, specialpedagog och annan skolpersonal samlade.

I våra djurrum kommer fåglar, däggdjur som kanin, dvärghamster, marsvin och råttor, reptiler och fiskar snart flytta in. Innan de kommer ska eleverna som går Sällskapsdjur & Djursjukvård inreda de olika rummen och burarna.

På vår hundavdelning finns hundspa, hundtrim samt hundboxar.

Är du intresserad av att besöka oss?

Håll utkik på våra kommande aktiviteter eller fyll i en intresseanmälan så återkommer vi till dig med mer information!