Välkommen till Realgymnasiet i Norrköping!

Vad kan du läsa i Norrköping?

Tips inför gymnasievalet från Christoffer på Djurpark

10 augusti 2023
Tips inför gymnasievalet från Christoffer på Djurpark

Varför valde du Realgymnasiet?

Jag valde Realgymnasiet djurpark för att jag kände att jag fick än väldigt rolig och praktisk linje och man får chansen att praktisera på Kolmårdens Djurpark. Real är även en skola som erbjuder restaurangmat så jag kan alltid vara mätt i skolan.

Jag kände att jag var väldigt skoltrött och då ville gå denna praktiska linje.

Vad är det bästa med dina år på Realgymnasiet?

Definitivt praktiken, att få vara i arbete med djurvårdare är en otrolig chans att göra något riktigt kul och lärorikt. Och för min del få göra något jag älskar, att vara med djuren.

Vad har du för råd till alla niondeklassare som ska göra sitt gymnasieval?

Välj något du tycker är kul, något praktiskt, för att få röra på sig och vara ute under skoltiden ger så mycket. Man blir inte lika skoltrött heller.

Vad har du för framtidsplaner?

Först och främst jobba några år inom djurvärlden, förhoppningsvis Kolmården. sedan ta mig ut i världen och jobba. Efter det gå tillbaka till skolan för att vidareutbilda mig till veterinär.

Christoffer Malmström, Djurpark årskurs 2