Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Presentation - Sophia Adrian lärare i djurvård.

10 maj 2021

Hösten 2021 startar Lärande i Sverige AB upp ett nytt Realgymnasium i Borlänge. Rektor Maria Hag, är nu färdig med rekrytering av lärare och personal inför skolstart i augusti. Här på hemsidan kommer hon stolt att presentera det team som tillsammans skall driva Realgymnasiet i Borlänge, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Här presenterar vi Sophia som kommer att jobba som lärare i djurvård.

Presentation - Sophia Adrian lärare i djurvård.

Mitt namn är Sophia Adrian och jag jobbar idag som djurvårdare med utökad behörighet på en veterinärklinik. Jag har jobbat med djur hela mitt liv som bland annat avbytare på mjölkgård, i djuraffär och som hundfrisör. Jag lever för djur och den största delen av fritiden går åt till att sköta gårdens alla djur.

Jag ser fram emot att börja jobba på Realgymnasiet och tillsammans med eleverna forma den nya skolan till något extra och introducera dem i det roliga yrket att arbeta med djur!