Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Vi vann FÄRGs tävling Silverpenseln i år igen.

2 maj 2024

Vi är så stolta! Det blev vinst i år igen. Stort Grattis säger vi till våra Hår- och makeupelever som vann FÄRGs makeuptävling "Silverpenseln 2024"

Vi vann FÄRGs tävling Silverpenseln i år igen.

Nova och Jasmine går andra året på Hantverksprogrammets programfördjupning Hår- och makeupstylist. Sista helgen i april var de med i finalen för Silverpenseln 2024 i Stockholm tillsammans med sina makeup-ansvariga lärare Anna Karlsson och Linnéa Ellner samt modellen Signe.

Alla gymnasieskolor som har märket Färg som leverantör kan anmäla sina elever till makeup-tävlingen Silverpenseln. Varje år har tävlingen ett tema som deltagarna ska följa och inspireras av. Årets tema var "Intergalaktisk elegans".

- Eleverna har förberett sig inför tävlingen genom att planera sitt bidrag under lektionstid, de har gjort research själva och frågat många runt om kring sig vad dom tänker på när de hör intergalaktisk elegans. På så vis har de jobbat fram sitt bidrag säger Linnéa

Nedan ser du den färdiga makeupen:

Vinnarna av Silverpenseln 2024 fick en varsin Goodiebag värd 5000SEK ifrån FÄRG.

Det här är ett kvitto på att vår utbildning håller hög kvalitet. Förra året segrade våra elever också i tävlingen, och vi har haft bra placeringar tidigare år.

Anna Karlsson Yrkeslärare Hantverksprogrammet