Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Studenten 2024!

3 maj 2024

Äntligen får vi fira Studenten på Realgymnasiet! Den 14 juni tar 44 elever studenten hos oss.

Studenten 2024!

Firandet uppmärksammar vi på olika sätt under veckorna som kommer. Här presenteras de hållpunkter där nära och kära välkomnas.

Fredag 31 maj: Mösspåtagning på Sveatorget ca klockan 13.00

1. 12.30 marscherar Realgymnasiets studenter från Realgymnasiet till Cozmoz.
  2. Alla gymnasieskolor i kommunen samlas vid Cozmoz (på asfaltsplanen vid gamla Folkets Park, Cozmozområdet). Alla skolor ställer upp i en parad.
  3. 13.00 är det avmarsch till Sveatorget (via Jussi Björlings väg, Stationsgatan, Borganäsvägen).
  4. På Sveatorget ställer studenterna upp skolvis och klassvis framför den mobila tillfälliga scenen som placerats ut.
  5. Från scenen framförs ett program på ca 20-25 minuter.

Vårdnadshavare, föräldrar, Borlängebor och besökare samlas vid Stationsgatan och Borganäsvägen för att se studentparaden och för att sedan kunna stråla samman vid Sveatorget för att delta i programmet från scenen.

Fredag 14 juni: Utspring för våra studenter klockan 12.00 på Sveatorget.

Följande hålltider gäller för eleverna:

8.00 - Samling på skolan
08.30 - Fotografering på Jussi Björlings Torg
09.30 - Studentbrunch på Basta
11.00 - Avslutning på skolan för eleverna & personal
 Ca: 12.00 - Utspring på Sveatorget

Parkering finns på Ovanbroparkeringen.

Ett litet bidrag till en bättre miljö: om du som förälder eller elev planerar att använda konfetti i samband med studenten använd då nedbrytbara.

Varmt välkomna!